• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80255
+
-

روایت بومی سینما  از سیستان و بلوچستان

سینما
روایت بومی سینما  از سیستان و بلوچستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: به زودی فیلمبرداری «لیپار» به عنوان نخستین فیلم سیستان و بلوچستان که توسط یک کارگردان بومی ساخته می‌شود، آغاز خواهد شد.

 به گزارش تسنیم «حسین مسگرانی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به زودی فیلمبرداری «لیپار» به عنوان نخستین فیلم سیستان و بلوچستان که توسط یک کارگردان بومی ساخته می‌شود، آغاز خواهد شد. 

وی اضافه کرد: مرداد امسال نشست‌های مشترکی که با حضور استاندار و جمعی از مدیران ارشد استان در بنیاد سینمایی فارابی برای تولید فیلم‌های سینمایی با رویکرد صحیح به این منطقه برگزار و طرح اولیه فیلمنامه «لیپار» به این بنیاد ارائه شد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: با بررسی‌های تیم طراحی فیلمنامه بنیاد سینمایی فارابی، فیلمنامه مورد تأیید گرفت و بنیاد سینمایی فارابی مشارکت خود را در ساخت فیلم اعلام کرد. 

وی ادامه داد: چه در مراحل نگارش فیلمنامه و چه در مراحل ساخت نگاه متفاوتی از استان سیستان و بلوچستان و مردمانش ارائه شده است. 

مسگرانی با اشاره به این‌که تاکنون فیلمی که به چهره اصلی زیست‌بوم سیستان و بلوچستان و مهمان‌‌نوازی، تاریخ، جغرافیا و شاخصه‌های اجتماعی این استان بپردازد ساخته نشده، به موانع این امر اشاره کرد و گفت: بخشی از این ماجرا به فقدان شناخت برمی‌گردد و بخشی به نبود تحقیق و این مسأله باعث شده چهره اصلی این استان دیده نشود. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در فیلم لیپار توان و حضور بازیگران مطرح سینمای ایران و یکی از عوامل و تکنیسین‌های فنی استان سیستان و بلوچستان برای انتقال تجربه به کار گرفته خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «لیپار» به تهیه‌کنندگی «سپهر سیفی» و کانون ایران‌نوین و مشارکت بنیاد سینمایی فارابی به محض جذب مابقی سرمایه تولید فیلم در صورت حمایت از سوی مسئولان استان مراحل فیلمبرداری خود را به سرعت آغاز خواهد کرد و تلاش می‌شود فیلم برای حضور در سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید